Ordspråk hämtat från min loggbok i fyran

"Desto mer jag jag får reda på om män desto mer gillar jag hundar"


...Ta det på skämt. Det är inget jag menar. Tänk egentligen, om en man hade skrivit detta i sin blogg, men om kvinnor. Vilken uppståndelse det blivit då, suck. Det är detta jag menar med mitt inlägg om feminism för några dagar sedan...

Här sitter jag och spelar gitarr, in my place- Coldplay. Underbar att spela och underbar låt. Har varit hemma från skolan idag. Mamma har varit ledig så jag har blivit väldigt ompysslad. Har bl.a. fått en bok från bokrean, sånt brukar aldrig hända hos oss. Har börjat läsa den, annars har jag mest läst olika tidningar och pluggat. Igår gjorde jag om mitt rum, blev skitbra! Ni får bilder senare i veckan när jag hunnit fixa det sista.

Sedan har jag rensat en låda från när jag gick i mellanstadiet, det var då jag hittade ordspråket. Jag hittade också några grejer från min brors förlossning, bl.a. mammas dagbok från förlossningen av min bror. Blir nästan lite tåris, som Hanapee brukar säga.Läste inte det, skulle få mitt samvete att gå sönder. Men jag lyckades se Meningar som "Kan man bli mer lycklig än såhär?" När en mamma skriver så blir man ju lite smått berörd... Sedan har hon skrivit om min bror med annat namn, Mårten istället för Axel som han är döpt till. De hade nog problem med att bestämma namn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0