Är det en fråga om status?


Min mamma tänker buda på dessa stolar, arne jakobsen. Jag blev självklart glad, vårt köksmöblemang ser ut som jag vet inte vad. De kostar ca 1500 kr stycket på auktionen. Och är galet snygga.

Men sedan kommer jag på att jag sett en liknande stol i ilva-katalogen, typ en kopia. Jag går in på hemsidan och letar upp den. Den kostar 369 kr stycket. Visst, de kanske har sämre kvalité, man vill ha den riktiga egentligen osv. Men hallå?! Ser ni hur mycket pengar det skiljs åt? Då vår ekonomi rasar för tillfället förstår jag faktiskt inte. Ingen skulle se om det var äkta arne jakobsen stolar eller inte... Jag vet vad jag hade valt.
Ilva-stolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0